Aizraujošs baletuzvedums un … pirms tā glāze iespaidīga Magnum Cava

Kopš aptuveni 17 gadus atpakaļ sāku piedalīties klasiskā baleta nodarbībās, esmu ieguvusi ekskluzīvu iespēju vismaz divas reizes nedēļā uz stundu pilnībā “izslēgt” domāšanu, koncentējoties tikai uzdotajām variācijām, satikt bezgala interesantus cilvēkus un, aizraujošākais, apmeklējot baletizrādes, kas jau tā vienmēr ir bijis brīnišķīgākais kultūrpasākums manā dzīvē, vērot tās ar pievienotu vērtību un baudu
Savas vārdadienas priekšvakarā saņēmu dāvanu no kādas īpašas draudzenes - kopīgu izcila baletuzveduma apmeklējumu mūsu Operas un Baleta teātrī .
Jūs noteikti vairāk par baletizrādēm varat palasīt kaut vai mūsu opera.lv mājas lapā ( linku uz to pievienošu sava apraksta noslēgumā), es, kā ierasts, rakstīšu par maniem tā vakara iespaidiem:

Nu jau gandrīz obligāta prelūdija - brīdis pirms došanās uz Operas namu, tiek pavadīts, tiekoties viesmīlīgajā Kolonāde atmosfērā, raugoties uz fascinējošo skvēru, pirms izrādes nobaudot glāzi dzirkstošā vīna - šoreiz glāzēs ielīst viens no maniem favorītiem - spāņu kava - nezinu, kā citās reizēs, mums
PERE VENTURA TRESOR BRUT RESERVA CAVA 2016 MAGNUM / Macabeo, Xarel·lo, Parellada
servēja no iespaidīgās Magnum izmēra pudeles - patiesi reti man sanācis baudīt dzirkstošo (un arī citu) vīnu no šāda izmēra tilpuma, bet esmu lasījusi, ka tas ietekmē vīna nobriešanas laiku un procesu, līdz ar to, arī aromāta un garšas buķeti - kava jau tā ir viens no maniem dzirkstošā vīna favorītiem - tovakar tā atklājās vēl nedaudz karsti sausāka, aicinot ilgāk ieelpot citrusaugļu miziņu rūgtenumu un izgaršot svaigo augļainumu (bumbieris, melone, vīnogu kauliņi…)
Brīnišķīgi dzirkstošās burbulīšu virtenes savijās ar interesantiem stāstiem un atmiņām par ceļojumiem, viesizrādēm, komandējumiem…, un tad jau laiks doties izbaudīt arī vakara galvenos varoņus - divus baleta viencēlienus
SERENĀDE

Pētera Čaikovska stīgu orķesrrim komponēta melodija, ko horeogrāfs Džordžs Balunčins izmantoja, lai izveidotu klasiskās dejas stundu (un eksāmenu) saviem audzēkņiem
Orķestra bedrē neierasti maz muzikantu - tikai “stīgas”, uz skatuves - manām acīm un sirdij tik tuvie klasiskā baleta izpildītāju tērpos dejojošie baletmākslinieki, īpaši jau balerīnas, “Žizele” otrā cēliena villu kostīmus atgādinošos, garajos daudzkārtainajos tilla tērpos…
Filigrānas grupu variācijas, kurās dejotājas saskanīgi izpilda klasiskās dejas kustības un variācijas, iespaidīgi solo un fantastiski *pas de deux* - dueti, kurā atkal “satiku” Viktoru Seiko - ak, šis baletdejotājs nu jau ir pagalam apbūris mani ne tikai ar izcilo izpildījumu, bet arī ar harizmātisko spēju izcelt partneri, pašam nepazūdot ēnā - līdz šim manis vērotajā Latvijas baletā to izdevies paveikt tikai absolūti dievišķajam Raimondam Martinovam un arī pāragri aizsaulē aizgājušajam Aleksejam Avečkinam
CARMINA BURANA
vācu komponista Karla Orfa leģendārās oratorijas (ak, jūs, tāpat kā es atpazīsiet to jau pēc pirmajām taktīm), iedvesmots, Edvards Klugs radīja laikmetīgās horeogrāfijas uzvedumu…

Orķestra bedre pilna muzikantu, tiem izrādes laikā pievienosies arī dziedātāji, arī prezidenta ložas piepilda operas kora dziedātāji un… absolūti fantastiskais “aplis” sākas
No vietām 1.balkonā lieliski izbaudāma scenogrāfijas iespaidīgā minimālistika - apbrīnojamas asociāciācijas jau pirmajos brīžos, kad ar gaismēnu spēli panākts iespaids, ka skatuves vidus ir bezgalīgs “melnais caurums”, ap kuru dejotāji sarkanmelnos transformējamos tērpos… nu jā, šis ir uzvedums, kurā šķiet, dejotāji izdejo katru muzikantu spēlēto noti un katru dziedātāju izdziedāto vārdu, un otrādi - dažbrīd šķiet, ka koris dzied deju un mūzikas instrumentus spēlē dejotāju ķermeņi… līdz “aplis noslēdzas” un es aizrautīgi saucu “bravo”, sajūsmināta par izcilo priekšnesumu un pateicīga par brīnišķīgo kompāniju un dāvanu!
Palasiet vairāk par šiem baleta viencēlieniem un noskatieties tos:
Te viena viegla un rotaļīga baletizrāde (ar kuru, starp citu, sākās Latvijas baleta vēsture)
Ak - vēl nedaudz par baletu manā dzīvē
Un, ja vēlaties vairāk uzzināt par kavu, ko baudījām pirms šīs baletizrādes